Vilket reklamgodis ska man välja?

Reklamgodis är ett säkert kort då det kommer till att stärka sitt eget varumärke och att marknadsföra det egna företaget – oavsett bransch och oavsett storlek. Det finns väl egentligen ingen som inte gillar godis och kan man som företagare erbjuda kunder, leverantörer och investerare lite reklamgodis i samband med sina träffar så finns det ett stort mervärde i denna gest.

Man uppfattas som generös, man ses som schyst och i och med att godiset i fråga också säger vem man är – genom logotypen som finns tryckt – så glöms man heller inte bort. Allt dessutom till en ringa kostnad – reklamgodis är inte speciellt kostsamt.

Sett till vad man får för pengarna så är det en riktigt bra kanal att marknadsföra sig på och i och med att reklamgodis dessutom kommer i en mängd olika utföranden så finns det heller inga begränsningar där; du kan välja lakrits, choklad, kola, fudge, hårda sugkarameller eller exempelvis godisklubbor.

Man skulle kunna säga att du har en chans att visa kunderna hur ert företag smakar genom att välja reklamgodis utifrån era speciella preferenser. Det är ett rakt igenom roligt val att göra – hur smakar ni egentligen?

reklamgodis

Reklamgodis med en nyttigare approach

Godis är gott och det signalerar den där lilla extra guldkanten på tillvaron. Tyvärr kommer den guldkanten lite för ofta för många och här kan man som företagare göra ett aktivt val i sitt reklamgodis. Det behöver nämligen inte handla om söt konfekt eller exempelvis läsk – det kan lika gärna handla om nyttigare godis från naturen och kolsyrat källvatten på flaska.

Tar man den extra kostnaden så blir också den egna profilen lite tydligare där man signalerar ett välmående, ett fokus på hälsa och lite mer exklusivitet för kunder, affärspartners och andra som kommer i kontakt med verksamheten. Det är något som ligger helt rätt i tiden. Många har problem med socker i vardagen och här kan man som företagare alltså göra viss skillnad genom sitt val av reklamgodis.

Naturligtvis: det viktigaste är att synas och att ge sina kunder det lilla extra. Men, vi menar att man på ett tydligare sätt kan kombinera nytta med nöje idag och att det är möjligt tack vare den stora utveckling som skett hos tillverkarna av reklamgodis.

Din logotyp kommer fortfarande att hamna i fokus, men bakom plasten så gömmer sig någonting nyttig snarare än någontings om sätter sig runt midjan och som påverkar tänderna negativt. Varför inte säga att just ditt företag smakar gott och nyttigt på samma gång?

Author: archadmin

Kommentera